29 Mayıs 2015 Cuma

Konuşmak / Cemil Yüksel


parkları dolaştım ağzımı taşla doldurdum
ağırlığıyla batsın diye sessizliğe
bilançolar istatistik bilumum maddelerle
kâr oranları eşitlik ve denk gelmelerle
vergi daireleri soğuk eller ve donup kalmalarla
ayırt etmeler sistemler kurtarmalarla yeniden
teyit ederek durmadan ağzımı doldurdum
ağırlığıyla batsın diye sessizliğe

biliyormuş gibi konuşmasını, 
çoğu vakit taklit eder gibi bilmeyi
sözcüklerin dizisinden fırlayan anlamı
her şeye yetişen açık ağzımı
taşla doldurdum, batsın diye sessizliğe
çiğneye çiğneye kırdım dişlerini
çok konuşmanın, pasın ve yalanın

konuşuyor koklayan bir köpek gibi düşünceleri
ordan oraya bir kuşun kaybolmuş yönü
zıplayarak buluyor en rahat edeceği ülküyü

ağzım mı buluyor düşünceyi, 
düşünce mi buluyor ağzımı
korku hatırlatarak koruyor
atıyla yuvarlanan arabaları.

tüm sesleri çıkarmaktan sorumlu tutan ipi
kessin diye ağırlığıyla
ağzımı taşla doldurdum 
parçalasın diye dilin zehirli hükmünü.