25 Mart 2011 Cuma

Kalp Dolaşımı / Cemil Yüksel

mahzeni gül dolusu sancı
bir başıboş iştahla dalaşan heves
irimsi bir çekirdek gibi atan şuramda
daha bir doğrul, bize daha bir gel
çok zarar boşlamak rahatlığı
aşk bize avuntu vermez
avuntu aranmazken

biliyorum adım gibi biliyorum
zimmeti ve cebri
yuvasında suya dönük sözcüklerin
yılan dilli bir kin içindeliğini
dolaşık huylarımızın kınanmış dizelerini
hepsini teker teker, sabah sabah biliyorum.

umudu ürkütülmüş bir hınca dolmam yok
kaçışsızım umarsızlığa ve ustasızlığa
minnet dileyerek, memnun ve kuvvetli
ses istiyorum o çarpışından daha gürültülü
ses istiyorum yayılgan ve rahatsız edici
artık musallat ol içindeki cilveye.

mahcup olduğum o aklına uymalar gerilerde kaldı
izahsız ayaklanan kuytularından bir bir çekildim
büyütülecek bir şey yok, böyle giderse
bütün bulantılarını uyanışlara hazırlayacağım
ve esintinle kurulamak yaratılışımızın ıslak saçlarını
çok şey var daha hatırımda ama bu kadar
kaçırma neşende duran tedbirsizliği

bir ağız açıklığı iç cebinde gömleğimin
kalbim mi konuşuyor ne
küssüz, dipdiri ve derinden
(                                                                )
vakitli olmak, şimdi, geçilmesi güçlüklere.



                                                                                                                  Görsel: Joris Kuipers- Wallreliefs - Detoxications