Bahar Sabahı / A.A.Milne



Nereye mi gidiyorum? Pek bilmiyorum aslında.
Altıntopların yetiştiği derenin kenarına —
Çam ağaçlarının savrulduğu tepeye —
Bilmiyorum. Herhangi bir yere işte.

Nereye mi gidiyorum? Bulutlar süzülüyor,
Küçük bulutlar, bebek bulutlar gökyüzünde,
Nereye mi gidiyorum? Gölgeler geçip gidiyor,
Küçük gölgeler, bebek gölgeler çimlerin üzerinde.

Bir bulut olup da, süzülseydiniz yukarılarda,
Süzülüyor olurdunuz gökyüzü kadar mavi sularda,
Ve çayırda beni görüp de şöyle derdiniz:
“Gökyüzü bugün ne kadar da yeşilmiş.”

Nereye mi gidiyorum? Sesleniyor kayalıklar:
“Çok eğlenceli, yalnızca doğmuş olmak bile.
” Nereye mi gidiyorum? Ötüyor kumrular:
“Yapacak bir sürü güzel şey var gerçekten de.”

Eğer bir kuş olup da yükseklerde gezinseydiniz,
Yaslanırdınız rüzgâra, rüzgâr çıktığında,
Sizi alıp götürürken, rüzgâra şöyle derdiniz:
“Bugün gitmek istediğim yer burasıydı tam da!”

Nereye mi gidiyorum? Pek bilmiyorum aslında.
Nereye gidildiği kimin umurunda?
Çançiçeklerinin yetiştiği koruluğun içlerine —
Bilmiyorum. Herhangi bir yere işte.

Biz Küçükken / Kabalcı Yayınevi