Dudakları Süsleyen Boynuna - Cemil Yüksel


durduğu yeri bilen bir yirmisekiz
beyaz mı beyaz bir yirmisekiz
boynundan başlayarak sayıyorum
ne oluyor bil bakalım yirmisekiz
bir yirmisekizin ettiği oluyor aramızda
dolanıyor ince bir yolu sen buna
iki kişinin hızla öpüşmesi diyorsun
telaşlar, birden kucaklaşmalar, kramplar
gitsekte onların bir araya gelmesi
ediyorlar mı bir daha yirmisekiz

bunun bir şarkısı olmalı diyorum ben
sabahları söylenmeli en güzel sabahları söylenmeli
henüz güne yeni açmış bir nasılsın sesiyle
kuşları saymıyorum onlar meydan şarkıcıları
sırtın sürekli bir şeylerin arkasında
allı pullu bir yirmisekiz ki konuşmadığın kadar
kim görse tanıdık bir şeyler buluyor yüzünde
işte bir yirmisekiz daha yüksek balkonlardan
göğsünün tam üzerindeki halkanın neler ettiği
beyazdan, yuvarlak, kokusuz ama yine de

her gün gelince ortalığa saçılmış
bir yaratılışla yine susuyorsun bu da yirmisekiz
buna en uygun bir deniz deniyor
yine ellerin durduruyor onları,
onlar hep durdurmasını biliyor ilk değil bu
hadi tekrar saymaya başla bu kimin ettiği
toplasan toplasam her şey yüzünde yirmisekiz
eh biraz koyvermen biraz da saçlarını kısa tutman
hepimiz, birden korkuyoruz karışıklığından

halıları kaldır kalsın müthiş bir çıplaklıkta
unuttuklarını da ben ekliyorum etti mi yirmisekiz
utangaç bir sayı gibi duruyor aramızda "artı üç"
bir çocuk kovalıyor kendini sınırsız bir parkta
yutkunsa bir bulut kaçacak yutkunmasına
bir adam eğiliyor dinlemekten sıkılmış
boyuna boynuna.