1 Haziran 2011 Çarşamba

İç Deney / Georges Bataille

Bir çıkmaza giriyorum. Burada her olasılık yok oluyor, olabilir gizleniyor ve olanaksız ortalığı kasıp kavuruyor. Hiçbir şeyin olanaklı olmadığı zaman, -ölçüsüz ve açık- olanaksızın karşısında olmak benim gözümde tanrısalın deneyini yapmaktır; bu işkencenin karşılığıdır.

İnsan güçsüzlüğünün beni delirttiğini hisseden ilk insan ben mi olacağım?

Mutlu olma isteğinin anlamı: Acı çekme ve kurtulma isteği. Acı çektiğimde ( örneğin: dün, romatizma, soğuk algınlığı ve özellikle "Yüz Yirmi Günü okurken hissedilen içdaralması) küçük mutluluklara bağlanıyorum. Kurtuluş özlemi belki acının artışına yanıt veriyor. ( Veya daha çok acıya dayanma yetersizliğine) Kurtuluş fikrinin acıdan dağılan kişide oluştuğunu zannediyorum. Aksine acıya ve egemen olan kişi parçalanma ve çatlağa girme gereksinimindedir.

Görsel: Stricher Gerard