Örnek 1 - Cemil Yüksel


saçların örnek alınacak kapkara
geceye utanç dolu bir sebep buldum işte
yüzünü eğecek zifir saygıyla öpmeye elinden
eğilmiştim ya ince denizlerinden su içmeye
aydınlanacak saçlarından kapkara
gidip kendime bir şeyler alacağım
şemsiye mesela, üstüne biraz gökyüzü
bulut gibi iyileştiren seslenişler sonra
ıslanmak yerleşecek aramıza görkemli
kocaman sarkacı durduran dudaklarınla bir
dümdüz saçların örnek alınacak kapkara

hadi durma öyle buluştur ayrı duran her şeyimi
ellerinden kur sofraları merdivenleri tutuluşundan
kendimi kemirdim kırdım sert ayrılıklarla
ağzımdaki yerini unutan dilimi al onları da
hoş gör eğildiğim her suyu öptüğümü
gösteren her şeyi en çok arkalarından sevdiğimi
bir bıçağın parlak duran sesli harflerini
iç denizlerinden koşarak gelen dizlerimi de hoş gör
söylenmemiş sözler çıktı Meryem’in ağzından
yırtılarak sarılmakta sargı bezleri
neyi öptüysem..

kollarımı açıyorum, açtım mı, açtım
dolaşıyorum evreni kapkara
ne duyuyorsam en erken
bir yatakta çarşafları düzleştirmekte.